Magické nabíjení talismanů, amuletů a drahokamů
24.01.2015 15:25
Magické nabíjení talismanů, amuletů a drahokamů
Víra v talismany, amulety a drahokamy sahá až do šerověku a má svůj původ ve fetišismu,
který je mezi primitivními národy rozšířen až dodnes. Do určitého stupně je i u kultivovaných
národů víra v talismany atd. dosud rozšířena, byla však přizpůsobena módě a projevuje se v nošení
rozličných drobných předmětů, jako jsou přívěsky, prsteny, náprsní jehlice apod. Zejména měsíční
kameny přinášející štěstí jsou vysoce v kursu. Kdyby idea talismanů neskrývala v sobě něco
pravdivého a i magického, byla by myšlenka i víra v talismany ze světa idejí již dávno zmizela.
Naší úlohou bude proto závoj sejmout a rozpoznat zrno od plevele.
Talisman, amulet nebo měsíční kámen má posílit, zvýšit a udržet víru a důvěru osoby, která
jej nosí. Tím, že nositel věnuje svému talismanu zvýšenou pozornost, působí autosugestivně
žádoucím směrem na podvědomí a může podle vloh a schopností dosáhnout různých efektů. Když
člověk věřící jen hmotě, tedy vyslovený hmotař, suchopárný vědátor tento druh víry odsuzuje,
zesměšňuje, kritizuje a všem takovým a podobným věcem vtiskne pečeť pověry, nelze se tomu
divit. Pravý mág však ví, oč ve skutečnosti jde a nespokojí se nošením talismanů jen za účelem
povzbuzení víry a důvěry, ale bude pátrat po souvislosti talismanu se zákonitostí. Je mu známo, že
talismany, které vděčí za svou existenci jen víře, ztrácí v ruce nevěřícího nebo podezřívavého
člověka svoji působivost. Mág půjde proto se svou vědou a zákonitostí v tomto směru o kus dále.
Dříve než rozpitvám syntézu, upozorním ještě na různé rozdíly. V rukou mága není talisman
ničím jiným než nástrojem, opěrným bodem, něčím hmotným, na což může vázat nebo poutat svou
sílu, příčinu, svůj fluid. Tvar talismanu, zda je to prsten, přívěsek, náprsní jehlice apod., jakož i
věcná hodnota jsou mu věcí vedlejší. Nedbá při tom ani na módu, ani na krásu a nimbus. Pro něho
je to předmět, jehož pomocí tvoří upoutáním svých sil příčiny, které mají vyvolat žádoucí účinky
bez ohledu na to, zda-li nositel v to věří či nikoliv.
Pentakl je naproti tomu již předmět specifický (talisman), který je v souzvuku se zákony
analogie žádoucího účinku, žádané síly, schopnosti a příčiny. Při jeho zhotovení a ovlivnění musí
mág dbát příslušných zákonů analogie. Rovněž za účelem navázání spojení s bytostmi vyšších
světů, ať dobrých či zlých (inteligencemi, genu nebo démony) dá mág přednost pentaklu před
talismanem.
Amuletem se nazývá kousek speciálního tzv. panenského nebo i obyčejného pergamenového
papíru, na němž může být napsáno božské jméno, svatý verš z bible nebo mantra, vyjadřující
uctívání božstva. Též nošení různých kouzelných rostlin, jako je např. mandragora, které mají
přivodit určitou ochranu nebo jiné efektivní účinky, patří ještě do kategorie amuletů. Dále nošení
fluidických kondenzátorů pevných nebo tekutých nebo jimi nasáklý sací papír, přírodní magnety,
malé umělé magnety ve tvaru podkůvky se čítají rovněž k amuletům.
Zbývá ještě zmínit se o drahokamech a polodrahokamech, které jsou výborné fluidické
kondenzátory. Od pradávna byly používány jako nositelé štěstí, úspěchu, poskytující ochranu a
působící léčivě. Na podkladě barev a tvrdosti (hutnosti) přisoudila astrologická věda každému
druhu kamenů zvláštní účinnost a osobám narozeným pod určitým znamením nebo pod vlivem
určité planety doporučila nosit pro štěstí příslušný kámen. Skutečnému mágovi je však známo, že
astrologicky volené kameny pro štěstí mají jen nepatrnou účinnost a pro lidi vůbec nevěřící jsou
úplně bezcenné. Naproti tomu jsou kameny, souvisící s astrologickou účinností a se zřetelem na
jejich tvrdost, chemické složení a barvu přístupny a hodí se k tomu, aby byly magicky ovlivněny.
Mág může, pokud je to možné, dbát astrologických pravidel, není však na nich závislý. Je
schopen, přeje-li si to, ovlivnit každý kámen i astrologicky nejnepříznivější tak silně, že jsou
účinky zaručeny bez ohledu nato, zdali dotyčná osoba v účinnost věří nebo nevěří. Vždy se dostaví
efekt podle mágova rozkazu a přání.
Různé druhy a rozdíly mezi talismany, amulety, pentakly a drahokamy jsem tedy dostatečně
objasnil. Pohovořím nyní ještě o rozličnosti nabíjení. Jde o deset způsobů, které jsou:
1) Nabíjení pouhou vůlí ve spojitosti s imaginací.
2) Nabíjení zhuštěnou časovou životní silou a impregnací přání.
3) Nabíjení upoutáním elementárů, elementálů, bytostí, které mají žádoucí účinek vykonávat.
4) Nabíjení individuálními a tradicionelními rituály.
5) Nabíjení magickými formulkami, mantramy, tantry atd.
6) Nabíjení hromaděním živlů.
7) Nabíjení elektrickým a magnetickým fluidem.
8) Nabíjení nahromaděním světelné síly.
9) Nabíjení pomocí elektromagnetických voltů.
10) Nabíjení sexuálně-magickými operacemi.
Každá z uvedených možností nabíjení má mnoho obměn a zabralo by mnoho času a papíru,
kdybych je zde chtěl všechny popsat. Vyvinutý mág si podle své intuice sestaví vlastní způsoby a
možnosti. Deset zde uvedených má sloužit jen jako příklad a proto podám jen stručný popis o
každém jednotlivém způsobu nabíjení.